انسان ها پوست هایی با تنوع مختلف دارند. علاوه بر این که از نظر رنگ پوست با یکدیگر متفاوت هستیم از نظر نوع پوست نیز با یکدیگر فرق می کنیم. برخی از ما پوست های چرب دارند. برخی از ما در برخی از نقاط پوست چرب و در برخی خشک هستند که به آن ها پوست های مختلط می گوییم. برخی نیز پوست های خشکی دارند. در پوستهای خشک ترشح چربی بیشتر است. این پوست ها بیشتر از دیگران به تامین رطوبت و چربی نیاز دارند. افرادی با پوستهای خشک بیش از دیگر انواع پوستی استعاد چین و چروک دارند. پس باید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند. مراقبت به اندازه به این افراد کمک می کنند که از بروز مشکلاتی مثل چین و چروک و یا پیری زود رس پوست جلوگیری کنند.

 

یکی از محصولات مهمی که این افراد باید استفاده کنند مرطوب کننده ها هستند. این محصولات برای پوستهای مختلف و با ویژگی های گوناگون هستند. استفاده از یک کرم مرطوب کننده پوست خشک به کسی که پوست خشکی دارد کمک می کند که نیازهای پوستش را دقیقا همان طور که پوستش نیاز دارد تامین نماید. افرادی که پوستهای خشک دارند بهتر است همیشه یکی از این کرم ها را همراهشان داشته باشند. در طول روز و حتی در محل کار مرتب پوست دست و صورت خود را مرطوب نمایند.

 

استفاده از لوسیون ها و آبرسان ها به خصوص پس از حمام نیز کاری بسیار عالی است و می تواند از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کند. اگر پوست خشکی دارید یک لوسیون مناسب با پوستتان تهیه کنید. هر بار پس از حمام از این لوسیون به پوست بدن خود بزنید. حتما خواهید دید که پوست شما چقدر لطیف می شود. همچنین تا مدت خیلی زیادی پوست شما همچنان نرم و مرطوب خواهد ماند و طول می کشد تا دوباره خیلی خشک شود. همچنین دقت کنید که از حمام کردن با آب خیلی داغ نیز پرهیز کنید. چرا که آب داغ چربی های مفید پوست را از بین می برد و پوست را خشک تر می کند.