x تبلیغات
دکتر مژده

مقایسه ویژگی های دو ماسک استاندارد برای روزهای کرونایی

با شیوع کرونا استفاده از ماسک کم کم در بین مردم رایج شد. تا جایی که به یک عادت تبدیل شده است و همه می دانیم برای سالم ماندن در این شرایط حتما باید ماسک داشته باشیم. از آن جا که ویروس کرونا ویروسی تنفسی است اصلی ترین راه مقابله با آن استفاده از ماسک می باشد. چرا که با استفاده از ماسک اصلی ترین راه انتقال که همان تنفس است بسته می شود و ماسک باعث فیلتر و یا عدم عبور ویروس می شود. در این مطلب تصمیم گرفتیم دو ماسکی را که دارای استانداردهایی برای فیلترینگ ویروس کرونا هستند را مورد بررسی قرار دهیم. ماسکهایی که این روزها همه دیده ایم و شاید از آن ها استفاده هم کرده باشیم. با شناخت ویژگی های این دو ماسک می توانیم انتخاب خیلی بهتری در این شرایط خطرناک داشته باشیم.

ادامه مطلب

با یکی از قدیمی ترین و بهترین ماسکهای ایرانی آشنا شوید

در این مطلب می خواهیم یکی از شرکتهای قدیمی که سالهاست در تولید و عرضه ماسکهای پزشکی فعالیت می کند را به شما معرفی کنیم. شرکتی که فعالیش به سالها قبل از کرونا باز می گردد و خیلی وقت است که در همین زمینه ماسک فعالیت می کند. شرکتی که محصولاتش به یکی از معروف ترین ماسکها در بیمارستان ها و مرکز های درمانی تبدیل شده اند. خیلی از پزشکان نام ماسک دی را می شناسند و خیلی وقت است که از آن استفاده می کنند.

ادامه مطلب

چطور در زمان خرید مراقب باشیم تا کرونا نگیریم

این روزها مراقبت از خود در برابر کرونا به یک عادت تبدیل شده است. همه ما دیگر عادت کرده ایم تا هنگام خارج شدن از خانه ماسک بزنیم و خیلی از مراقبت ها را انجام دهیم. در این مطلب می خواهیم به مرور نکاتی بپردازیم که رعایت آنها در زمان خرید به ما کمک می کند تا خریدی ایمن تر داشته باشیم. نکاتی که شاید خیلی از ما بدانیم و رعایت کنیم. اما مرور دوباره آنها نیز خالی از لطف نیست.

ادامه مطلب

عرضه ماسکهای پزشکی با رنگ های تند

یکی از رنگ هایی که همیشه پر طرفدار بوده و هست رنگ قرمز است. رنگی که به خصوص جوان ها خیلی آن را دوست دارند. طبق اصل روان شناسی این رنگ نماد هیجان و دیده شدن است. کسانی که همیشه دوست دارند مورد توجه باشند از این رنگ در لباسشان استفاده می کنند. جالب است که این رنگ به تازگی در بین کالاهایی مثل ماسکها نیز دیده می شود. رنگی که قبلا هرگز در بین کالاهای پزشکی دیده نشده بود. اما با به میدان آمدن کرونا در بین ماسکها دیده شد.

ادامه مطلب

از بچگی کودکانتان را به مسواک زدن عادت دهید

همان طور که می دانید برای محافظت از دندان ها مهم ترین و رایج ترین راهکاری که وجود دارد مسواک زدن است. استفاده از یک مسواک و خمیردندان مناسب و مسواک زدن حداقل روزی دو بار کمک می کند که دندان های سالم تری داشته باشیم. اگر کودکانمان را از وقتی که کم سن و سال هستند عادت بدهیم که هر شب قبل از خواب مسواک بزنند این عادت در آن ها نهادینه می شود. هم چنین دندان های آنها کمتر خراب می شود. یکی از راهکارهای مهم برای این که بچه ها تشویق شوند که مسواک بزنند استفاده از یک خمیر دندان بچه گانه که ترجیحا طعم دار باشد و یک مسواک کودکانه است.

ادامه مطلب

ماسکهای با رنگهای جدید و شاد شهر خسته کرونایی را زیباتر کردند

چه کسی فکرش را می کرد که کرونا تا این اندازه طول بکشد و چندین سال در بین همه ما باشد. خیلی ها از ما گمان می کردیم که به زودی زود این دوران تمام خواهد شد. می گذرد دورانی که دلتنگ هم می شدیم و مجبور بودیم به تماس های تصویری مجازی اکتفا کنیم. می گذرد دورانی که در پارک و در هوای آزادش باید با ماسک قدم بزنیم. البته شاید هم تمام می شد اگر همه دست به دست هم می دادیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از انتشار بیشتر ویروس می شدیم. ویروسی بی رحم که تا به حال باعث مرگ خیلی ها شده است. باعث داغ دار شدن خانواده های زیادی شده است. اما چه می شود کرد که با یک گل بهار نمی شود. حتی اگر خود ما رعایت کنیم اما اگر دیگری رعایت نکند این روند و چرخه انتقال ادامه دار خواهد شد.

ادامه مطلب

مقایسه و بررسی عملکردی ماسکهای سه و چند لایه در پیشگیری از ویروس کوید نوزده

استفاده از ماسک در این روزهای کرونایی برای خیلی از ما به یک عادت تبدیل شده است. دیگر گویی به زندگی کردن در کنار کرونا عادت کرده ایم! اما امیدوارم با رعایت هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی این روزها تمام شود و بتوانیم بدون ماسک و نگرانی از ابتلا به کوید نوزده در خیابان های شهر قدم برداریم. می دانید که کرونا از جمله ویروس هایی است که از طریق تنفس به راحتی از فرد مبتلا به فردی دیگر انتقال پیدا می کند. پس بدیهی است که استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از این ویروس است. در این مطلب می خواهیم در مورد تفاوت های عملکردی دو مورد از ماسک هایی صحبت کنیم که این روزها زیاد در سطح شهر و در فروشگاه ها می بینیم. می خواهیم بدانیم تفاوت این ماسک ها چیست و هر کدام چطور از انتقال این ویروس جلوگیری می کنند. سپس خواهیم دانست تاثیر گذاری هر یک در مورد شدت پیش گیری تا چه حد است.

ادامه مطلب

خمیردندانی که پزشکان به بیمارانشان تجویز می کنند

یکی از مهم ترین محصولاتی که برای مراقبت از دندان ها وجود دارد خمیردندانها هستند. این محصولات دارای ترکیباتی هستند که آلودگی های روی دندان ها را از بین می برد. همچنین در برخی از این محصولات ترکیبات خاصی وجود دارد که بسیاری از نیازهای دندانها را هم تامین می کند. به طور مثال در برخی از خمیردندانها از فلوراید برای ضدعفونی و ترمیم دندان ها و محکم کردن لثه استفاده می شود. یا در برخی از آن ها ترکیباتی وجود دارد که باعث از بین رفتن بافت جرم های به وجود آمده در روی دندان ها و جرم گیری می شود. اما کدامیک از خمیردندانها برای ما مناسب است؟ در بین این همه برند متنوع کدام را انتخاب کنیم تا دندانهایی سالم داشته باشیم.

ادامه مطلب

بیشترین آمار مرگ کودکان در زمان کرونای جهش یافته است

متاسفانه در زمان شیوع کرونای جهش یافته شاهد ابتلای زیاد بچه ها به این ویروس بودیم. اتفاقی که بسیار ناراحت کننده بوده است. بچه های زیادی از نوزاد گرفته تا ده سال در شمار قربانی ها بوده اند. این نشان می دهد که مراقبت خانواده ها از بچه ها باید خیلی بیشتر شود. مدل انتقالی ویروس مثل سابق است. فقط خطر آفرینی آن فراتر رفته است. اصلی ترین وسیله نیز مثل گذشته همان ماسک است. یک ماسک کوچک با اندازه مناسب با صورت بچه ها با لایه های مناسب فیلتر کننده می تواند میزان انتقال ویروس را به حداقل ممکن برساند.

ادامه مطلب

چطور از گونه های جدید کرونا در امان باشیم

حتما شما نیز از شنیدن نام کرونا و این که این ویروس چموش هر روز به گونه ای جدید و با جهشی تازه خودنمایی می کند خسته شده ایم. مدت زیادی شده است که کرونا دست از سر ما انسان ها بر نمی دارد. این ویروس در هر بار با جهشی تازه که خطر آفرینی اش را بیشتر می کند ظاهر می شود. گونه های چینی، انگلیسی، برزیلی، هندی، انواع دلتا و... برخی از جهش های این ویروس خطرناک هستند. ویروسی که هر روز خیلی ها را درگیر یا قربانی می کند. درست است که خیلی ها می توانند از پس آن برآیند و زحمات کادر فنی و پرستاری بیمارستان ها باعث می شود که روزانه تعداد زیادی از مبتلایان به بهبودی برسند. اما نمی توان از این آمار وحشناک و شمار بالای قربانیان گذشت. مرگ هر انسانی بر اثر کرونا در هر جایی که باشد و با هر نژادی باشد برای ما دردناک است و هیچ کس دوست ندارد شاهد این اخبار منفی کرونایی باشد. 

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد