همه ما به خاطر شیوع کرونا ملزم شدیم که ماسک بزنیم. قائدتا هیچ کس دوست ندارد این زحمت تحمل ماسک روی صورت را به خاطر زیبایی از بین ببرد. ماسک رنگی نیز در بازار کم نیست. این باعث شده خیلی ها این سوال برایشان به وجود بیاورد که آیا این لایه های رنگی بهداشتی هستند یا خیر. آیا می شود ماسکهای رنگارنگ را استفاده کرد و از کرونا هم پیش گیری کرد یا خیر.

 

این را همین ابتدا بگوییم که خب نمی شود گفت که هر ماسک رنگی در بازار وجود دارد خوب است یا خیر. ممکن است ماسکی از لایه های رنگی تولید شده باشد که بهداشتی است و استفاده از آن مانعی نداشته باشد. از آن طرف هم ممکن است یک ماسک هم از اسپان باندهای رنگی و کاملا غیر بهداشتی ساخته شده باشد. پس باید توجه کرد که نوع اسپان باند چیست. ممکن است از نوع خوب و مرغوب و یا از نوع بد و نامرغوب باشد. از روی ظاهر هم نمی شود این موضوع را به دقت متوجه شد. به همین خاطر بهتر است در هنگامی که می خواهیم ماسکی بخریم به این موضوع که دارای علائم استاندارد پزشکی است یا خیر توجه داشته باشیم.

 

اما در کل رنگی بودن یا نبودن یک ماسک نمی تواند معیاری برای خوب بودنش باشد. اگر دوست دارید از رنگ های متنوع استفاده کنید باید بگوییم هیچ مانعی ندارد و می توانید از این ماسکهای متنوع حتی برای کوید نوزده هم استفاده کنید. به شرطی که نوع و نمونه خوب و استانداردش را بخرید. نه این که از یک دست فروش یا یک فروشنده نا معتبر خرید کنید و گمان کنید که حتما محصولی که خریده اید خوب است. ممکن هم هست از یک ماسک دارای رنگ استفاده کرده باشید و خوب نباشد و فکر کرده باشید همه ماسکهای این شکلی به همان گونه هستند که این دیدگاه نیز صحیح نیست.