تنوع محصولات بهداشتی بسیار زیاد است. این روزها محصولات بهداشتی نسبت به قبل تخصصی تر شده اند. قبلا هر خانواده یک شامپو داشت که همه اعضای خانواده از آن استفاده می کردند. اما امروزه هر کس با توجه به مویی که دارد از شامپوی تخصصی خودش استفاده می کند. ممکن است یکی از اعضای خانواده موی چرب داشته باشد و از شامپوی مناسب موهای چرب استفاده کند. فردی دیگر اما که موهایش را رنگ کرده است از شامپوهای موهای رنگ شده استفاده می کند که دارای مواد مغذی برای احیای موهای رنگ شده است. شامپو کراتین یکی از محصولاتی است که بیشتر شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از مو حتی شرکت های ایرانی تولید کرده اند. این شامپوها را به راحتی می توانید در فروشگاه ها ببینید. اما این محصولات چه ویژگی هایی دارند و چه کسانی باید از آن ها استفاده کنند. در این مطلب به اختصار در این باره صحبت خواهیم کرد.

 

شاید فکر کنید که این محصولات ارتباط با کراتین های لختی دارند که آرایشگرها انجام می دهند. اما این چنین نیست. کراتین های لختی با استفاده از مواد شیمیایی که باعث نرم شدن و لخت شدن موها حتی موهای فر و مجعد می شود. اما کراتنی که در مورد شامپوها وجود دارد ترکیبی است به نام کراتین که به صورت طبیعی در موهای ما وجود دارد. این ترکیب ممکن است در اثر رنگ کردن و یا مراقبت نامناسب از موها از بین برود. با استفاده از این شامپوها کراتین مورد نیاز موها تامین می شود و موها دوباره نرمی از دست رفته خود را پیدا خواهند کرد.

 

این شامپوها برای کسانی مناسب است که موهایشان در اثر رنگ و دکلره و یا کارهای دیگر آسیب دیده اند. با استفاده از این شامپوها مو به راحتی شانه می شود. کسانی که موی آن ها پس از رنگ خشن تر شده و دیگر راحت شانه نمی شود به خصوص شانه نشدن پس از دلکره بهتر است از این شامپوها استفاده کنند. این محصولات در برندهای بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. مدل های ایرانی و خارجی زیادی از شامپوهای حاوی کراتین می توانید در بازار پیدا کنید. با توجه به بودجه ای که دارید و با توجه به ترکیباتی که هر کدام از این محصولات می توانند داشته باشد می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

 

اما کسانی هم که موهایشان را کراتین کرده اند بیشتر کسانی هستند که موهایشان به خودی خود شانه نمی شده است. کسانی که موهای خیلی فر دارند ممکن است به دلیل تنوع و یا دلایل دیگر به سراغ این کار بروند. پس ممکن است برای آن ها استفاده از شامپوهای کراتینی نیز بد نباشد. به خصوص آن هایی که بدون سولفات هستند پس از کراتین های لختی معمولا پیشنهاد می شوند.