موها یکی از قسمت ها یا یکی از اعضای بدن ما هستند. موهای زیبا و سالم زیبایی ما را بیشتر می کنند. هیچ کس دوست ندارد موهایش را از دست بدهد. یا کسی دوست ندارد موهایش مشکلی مثل ریزش پیدا کنند. مشکلاتی مثل شوره سر نیز باعث می شود احساس بدی داشته باشیم. یا این که حس کنیم نا منظم و کثیف به نظر می رسیم. برای این که موهایمان سالم باشد باید به آن ها رسیدگی کنیم. موها نیز مثل دیگر قسمت های بدن ما به مواد مغذی نیاز دارند.

 

مواد مغذی زیادی وجود دارد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم روی سلامت و زیبایی موها اثر می گذارند. به طور مثال کمبود زینک باعث از دست دادن تار های مو و ریزش آن ها می شود. زینک را می توانیم از طریق خوراکی ها جذب کنیم. یا کمبود ویتامین سی باعث از دست رفتن درخشش مو می شود. با خوردن میوه ها می توانیم این ویتامین را برای کل بدن و موها تامین نماییم. اما امروزه محصولات زیادی وجود دارد که به طور مستقیم ویتامینها و املاح مورد نیاز را به موهای ما می رسانند. به طور مثال می توانیم به جای استفاده از یک شامپوی معمولی و ساده از شامپو ویتامینه استفاده کنیم. با این کار در همان زمانی که در حال شستن موهایمان هستیم آن ها را تقویت هم می کنیم. ویتامینهایی که موها نیاز دارد از جمله ویتامین ای در این شامپو ها وجود دارد که به موها و ریشه مو وارد می شوند. مجموعه ویتامین های مورد نیاز مو که به نام ویتامین اف که یک اصطلاح است خوانده می شود به طور مثال در این شامپوها وجود دارد که باعث غنی شدن موها از مواد مفید می شوند.

 

این شامپوهای تقویت کننده که با ویتامین های مختلف غنی شده اند در مدل های عمومی و خاص وجود دارند. منظور این است که برخی تنها برای یک جنس مو به طور مثال موی چرب و برخی برای هر مویی قابل استفاده هستند. استفاده از این محصولات باعث تقویت بیشتر موهای ما می شود. در بسیاری از این محصولات ترکیباتی وجود دارد که نه تنها باعث تقویت ساقه مو بلکه باعث محکم تر شدن ریشه موها می شود.